Klusmuts! - Reisverslag uit Stor Elvdal, Noorwegen van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Klusmuts! - Reisverslag uit Stor Elvdal, Noorwegen van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Klusmuts!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

09 Februari 2012 | Noorwegen, Stor Elvdal

Op dit moment ben ik in Noorwegen bij een Noors vrouwtje. Ze wil in haar grote huis graag een home baking project maken, aan ons (Christel en mij) de taak om hier een start mee te maken….

De eerste paar dagen druk geweest met de keuken en de bijkeuken te organiseren en te structureren. Afgelopen dinsdag hadden we de taak om een kastje te restaureren. Dit vergde wat meer inspanning. Het verhaal van het kastje dadelijk.

De dag begon dinsdag slecht. We waren al beide vroeg wakker omdat er een kat aan de deur hing, vroeg = voor 10 uur. Ook was er vanochtend geen vers brood gebakken en in de voorgaande dagen hebben we de hele voorraad opgevreten: kaas, jam, boter, melk alles in een keer weg. Nu hebben we de pech dat de winkel 50 minuten rijden is en de eigenaresse van het pand ziek is. Tevens zitten we al 3 dagen zonder wc papier, om de voorgaande reden. Je wordt erg creatief van zulke perikelen. Tot overmaat van ramp kwamen we tijdens onze te korte wandeling er achter dat ons illegale wifi punt bij de buren amper werkte.
Oké, ik zit te veel te zeuren… de zon ging ook nog schijnen! ;)

Maar nu het kastje:
Beschrijving van het kastje in eerste instantie, een soort van drogisterijkast met 16 laatjes, heeft maar 1 poot de andere 3 poten ontbraken. De taak: dit vergane kastje te restaureren. Het liefst had ik het gelijk verbrand….

De 3 poten hebben we afgezaagd met een houthakkerszaag van 1,5 meter lang. Het leek ons beter om een begin te maken met een ijzerzaag…. Beide gevaarlijke voorwerpen. Ik dacht productief te wezen en gelijk de afgezaagde poot aan het drogisterijkastje te jassen. Helaas was de eigenaresse het daar niet mee een, ik moest boren. Prima zo gezegd zo gedaan, als een malle gaten aan het boren, wilde natuurlijk wel productief blijven, hierbij heb ik wel 2 boortje laten afknappen, knap hé?? Daarna wilde Christel met haar technische oog kijken of het allemaal wel goed recht zit. Ik dacht ik maak het haar makkelijker door het zaagsel even weg te blazen. ’t Is beland allemaal in haar technische oog. Toen werd Christel lichtelijk gefrustreerd en jaste tegen de zin van de eigenares een spijker in het kaste, god straft meteen, spijker brak af in het kastje. Toen hebben we de spijker maar platgeslagen, zie je niks meer van ;). Afijn, we waren er helemaal klaar mee dus het kastje maar op de door de eigenaresse bedachte plek gezet. Hij wiebelde maar een klein klein beetje dus dat hebben we professioneel opgelost door er blokjes hout onder te stoppen. Nu restte ons alleen nog de laatjes er in te plaatsen. De eerste paar laatjes paste maar daarna niet meer…. Vreemd! Uiteindelijk had ik de ingeving, we hebben de kast verkeerd om gebouwd!!!! De voorkant is de achterkant en visa versa!
Gelukkig bleek het niet waar te zijn en rest ons alleen nog de niet passende laden af te schuren en schrapen om ze zo passend te maken! Het gaat nog om 8 vakjes….we zijn tot de conclusie gekomen dat we deze kasten haten! Ook hebben we nog 4 laatjes over… dit is echt helemaal bijzonder!

Maar goed, op dit moment ziet het restaurant er helemaal top uit! We hebben hard gewerkt en het begint nu eindelijk zijn vormen aan te nemen. Morgen (vrijdag) gaan we verder met haar kantoor! a.s. weekend hebben we trouwens een erg leuk weekend! We gaan eerst naar Lillehamer waar de Olympische spelen geweest zijn en kijken of ik naar kan bobsleeën! Gaat lekker hard! Echt iets voor mij!!! En zondag gaan we onze husky tour doen en savonds eten in een laavu (=een hutje in het bus) can’t hardly wait! Maar meer hierover de volgende keer!

Onze perikelen:
o Er komt amper een straal uit de douche, nu kunnen we ons alleen nog maar afspoelen en 1x in de week ons haar wassen. We lopen nu in een soort van verwilderde staat rond
o Mijn nagels zijn afgebroken en Christel gelukkig een vijl bij zich heeft
o We ons haar laten groeien omdat dat lekker warm is hier
o We zweten ons bed uit, het is hier wel 10 graden in de kamer. We hebben zelfs de kachel al uitgedaan… de rest van het huis hebben we vandaag (dinsdag) een beetje opgestookt het is er nu 5 graden ipv -10, we lopen zelfs al met de jas open.
o Tevens hebben we bijna geroosterde kat gegeten. De kat wilde niet uit de schoorsteen toen het vuur aan het branden was. De kat leeft nog.
o We perse bij elkaar op de kamer willen slapen en nu lekker knus in een twee persoon bed liggen.
o We afgelopen woensdag de hele dag zonder eten hebben gezeten. Mijn buik was helemaal plat!

Muuus wordt gek van Puuuus omdat ze alleen nog maar over Dennis praat en Puuuus wordt gek van Muuus want die loopt de hele dag met de thermometer rond en Muuus gek wordt van Puuus omdat ze nagels bijt en Puuus gek wordt van Muuus omdat ze zich vaste plekken en vaste kopjes toe-eigent.

Verder zijn er geen schokkende dingen gebeurd en gaat alles zijn gangetje ;) we nemen onze medicijnen braaf in en elke dag onze vitamine pil.

Groetjes Muuus en Puuusss
Aka Christel en Jeanine

  • 10 Februari 2012 - 06:45

    Margriet:

    Kijk hier hou ik nou van. Ben trots op mijn technische en praktische dochter. Fijn dat de genen van je klussende opa ook doorgedrongen zijn in jouw genen, ook al moet het misschien nog een klein beetje bijgeschaafd worden hahaha (altijd handig Dennis ;)). Ben benieuwd naar het eindresultaat. Succes nog even daar meiden en een heel fijn weekend! Beetje jaloers ben ik wel op dat bobsleeën en die huskytocht. Majah ik ga schaatsen :)!! XX mams

  • 10 Februari 2012 - 10:47

    Annelies:

    hey nicht, kan er dan echt helemaal niets normaal gaan bij jou...........geniet van de kou, is het hier namelijk ook, maar gelukkig hebben wij na 5 dagen wel weer verwarming... veel plezier en tot mei???

  • 10 Februari 2012 - 10:48

    Annelies:

    heuuuuuu Dennis?????????

  • 10 Februari 2012 - 11:25

    Elles:

    he meiden jammer dat ik geen weekend langs kan komen.Achteraf gezien was de douche in schotland zo slecht nog niet dus.
    Voordeel van geen eten is dat je ook niet naar de wc moet en dus geen wc papier nodig bent en ook geen training van Christel nodig bent haha.
    Weg met de scheermesjes! laat alles maar groeien. Veel plezier in lillehammer! Gr Elles xx

  • 10 Februari 2012 - 13:07

    Irma:

    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha
    Oh Puuuuuuuuusss ha ha ik lig in een deuk hoor!!
    Jeetje joh ik zou die pillen maar laten staan misschien is dat het!!!
    Schrijf morgen maar even een extra blog hoor ik word hier zo vrolijk van!
    Nou truuuss muuuss of puuusss allebei veel plezier samen dikke kus xx

  • 10 Februari 2012 - 17:32

    Oma:

    Jeanine je bent net een jonge hond die heerlijk in de sneeuw ligt te rollen.Is de sneeuw daar niet koud? maar geniet er maar lekker van. van mij mag het warm water gaan regenen en de zon gaan schijnen.Ik moet je even de groeten doen van Nick die zou naar Italie maar het was zo slecht dat hij bang was niet meer terug te kunnen. He meisje veel plezier en een knuffel van je oma.

  • 13 Februari 2012 - 11:37

    Sietske:

    Hee chick,

    Ik lag me kapot achter mn computer (ik zit in de bieb, dus ziet er nogal belachelijk uit ;)). Dit is ook een manier van diëten, gewoon in de middle of nowhere gaan zitten ;). Geniet er van! Was het leuk in de Lavuu?? x

  • 13 Februari 2012 - 13:15

    Hans En Ineke:

    Wij hebben met plezier het hele verhaal gelezen.Je kunt zo meedoen in eigen huis en tuin!! Wat een mooie foto's,hier is de sneeuw nu weg ,vanmorgen was het erg glad op de weg,laat nu het voorjaar maar komen.Hoe was de husky-tour? Zeker wel gaaf! Veel plezier nog
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Stor Elvdal

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 63010

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: