Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland - Reisverslag uit Berwang, Oostenrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

30 Maart 2012 | Oostenrijk, Berwang

Hoi Allemaal,

Wat is er veel gebeurd de laatste tijd. Hoog tijd nu ik toch rustig aan moet doen even tijd om een korte blog te schijven. Tja, dat rustig aan…. Heb in Oostenrijk een klein ski ongelukje gehad en ben alweer bijna 2 weken in Nederland.

Alweer even geleden dat ik mijn blog geschreven heb. Maar ik ben dik een maand geleden, 17 februari naar Oostenrijk vertrokken om daar als barvrouw in bergpension the lounge te werken. Ondanks dat ik het wel erg jammer vond om in Noorwegen weg te gaan. Vigdis is een heel bijzonder en lief vrouwtje, zeker iemand die ik heel erg waardeer. Hopelijk kan ik er ooit nog naar terug! Volgens haar waren Christel en ik 2 wervelwinden die haar huis onder handen hebben genomen. Dit vat ik maar positief op ;)
Om het al hebben we genoten van haar Noorse kookkunsten; rendier, eland, zalm, en gerotte vis. Tevens hebben Christel en ik de laaste avond afgesloten met wijn en zijn we sochtends maar weer begonnen met de wijn… CHEERS op een mooie reis!

Op naar Oostenrijk, het plan was om daar heerlijk te skiën en wandelen en daarnaast in de avonden in de bar te werken. Helaas kwam er aan mijn plannen al snel een einde. Mijn 2e dag skiën ongelukkig gevallen (wilde de salto met ski’s nog even oefenen). In eerste instantie dacht ik dat het een enkel kneuzing was. Helaas bleek dit niet helemaal het geval. Ik ben gezegend met een gebroken botje in me voet, botkneuzingen, botvocht en verrekte spieren in me pootje daarnaast waren de botten in me knie en elleboog ook gekneusd…. Ach aan de andere kant vond ik het ook wel eens leuk om te zien hoe het ziekenhuisapparaat in Oostenrijk werkte ;) Na nog 4 weken doorgehobbeld te hebben in de bar en er nog een keer goed door mijn enkel heen gegaan te zijn maar besloten naar Nederland te gaan…..

Helaas sinds de 18e van deze maand weer thuis en gedoemd door het woord ‘rust’…

Wist je dat:
- ik in Oostenrijk in de kelder sliep? Ik heb wat flauwe grappen aan moeten horen over een Fritzel kelder.
- Je als kamermeisje als eerste weet als er een gast zwanger is (clearblu nooit laten slingeren)
- De wachttijden bij de Oostenrijkse dokter immens zijn! een luttele 1,5 / 2 uur…
- Ik me de weken in Oostenrijk vermaakt heb met lezen en films kijken..
- Je best snel van Oostenrijk naar Nederland kan rijden…. 5,5 heb ik er op de terug weg over gedaan :P (excl. Een korte pauze)

  • 30 Maart 2012 - 12:46

    Irma:

    Hoi Jeanine

    Natuurlijk wisten we allang dat je al thuis was!
    Jammer van de reden meid maar je hebt ook weer mensen heel blij gemaakt met je thuiskomst toch?????????????????????
    Sterkte met je pootje jeanine zorg maar dat het goed geneest want jouw kenende is dit niet je laatste reis geweest.
    He kekke jurkies trouwens zeker die van jouw !!
    Geniet maar weer van dit kikkerland en misschien zien we je snel
    Dikke kus uit barendrecht xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Berwang

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 6428
Totaal aantal bezoekers 63010

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: