Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland! - Reisverslag uit Uddeholm, Zweden van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland! - Reisverslag uit Uddeholm, Zweden van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

14 November 2011 | Zweden, Uddeholm

Wederom alleen op pad met Guapo de hond. Om gelijk geruchten de wereld uit te helpen, er leven hier in Uddeholm niet alleen maar honden, soms ook nog mensen die ik spreek ;). Mooi weer, Guap mee, rugzakje op, mooie berg beklimmen, helemaal top!
Jachtseizoen…het gerucht gaat en ik laat me nog wel eens wat wijs maken, overigens schijnt dit echt waar te zijn. Dat er vaak dronken jagers zijn! Op de helft van de berg, waarschuwingslinten. Tja, ik laat me niet zomaar uit het veld slaan. Stug doorlopen. Nog meer, meer en meer linten. Gelukkig kwam ik tot het wijze besluit dat ik niet afgeschoten wilde worden door een dronken jager die mij aanzag voor eland. Ook vond ik het beeld om opgediend te worden in een elandschotel niet erg aanlokkelijk! Dus maar rechtsomkeert gemaakt!

Daarna maar een begeleide wandeling naar een groeve met gids gedaan en wat vaker de fiets gepakt (wijs bestluit). Helaas fietsen en kaartlezen is niet voor mij weggelegd…. Totaal van mijn geplande route afgeweken! Maarrrr mijn onderbewustzijn wist gewoon dat deze route vele male mooier zal zijn! Helaas was ik pas na 10 km tot de conclusie gekomen dat ik verkeerd zat. Gelukkig kwam ik een Nederlander tegen. Daar een tijdje leuk mee staan te kletsen, werk aangeboden gekregen bij haar (uhhh nee, ik blijf toch nog maar even in het hotel) en toen had ik nog 1 uur om terug te fietsen voordat het donker werd! Me eigen het schompes gefietst. Maar onderweg nog wel 2 herten voor me fiets langs weg zien te springen! Later nog 7 gezien!

Naast deze uitstapjes ben ik ook wezen paardrijden bij vanessa! Ze heeft echt zulke leuke paardjes! De eerste tocht (hoe kan het ook anders) verdwaald! Helaas reageerde de meneer van het huis niet op ons. Terwijl we hem toch echt hebben gezien! Hierop reageerde het paardje van vanessa met een dikke dikke drol op het pas gemaaide gazonnetje van die meneer. We vergoelijkte deze actie maar met het feit dat die meneer maar direct had moeten reageren haha. De volgende dag nog een bosrit gemaakt, dwars door het bos en over beekjes, erg leuk!

Owja! Ik ben ook nog jarig geweest ;). Dit jaar mijn in Zweden gevierd. Ik heb hier niet verteld dat ik jarig was, in de hoop dat het stilletjes voorbij kon gaan. Alleen ze waren er hier toch achter gekomen dat ik jarig was! Er was namelijk een pakketje met allerlei lekkers voor mij aangekomen in Zweden!
Dus er is een taart voor me gebakken, en smiddags koffie en thee gedronken met de schoonmaaksters en receptie! Een pakketje van thuis, een kaartje van andere vrijwilligers en een cadeautje van Erik en Loes! Erg lief al die mensen die je zo ontmoet tijdens het reizen!

Helaas heb ik de 8ste dag tegen zweden gezegd. Het land van de Ikea en pipi langkous, knäckebröd, de rust (eindelijk tijd om boeken te lezen) de natuur en het eenvoudige leven!

Het grote nieuws is dat ik nu weer thuis ben!!! Maar weinig mensen wisten van mij komst! Neal zat in mijn terugkomst complot! :D Ik heb papa en mama dan ook flink laten schrikken! Neal had mama namelijk verteld dat er een nieuw vriendinnetje van hem mee ging eten. Dus mama heeft het huis helemaal aan kant gemaakt (was weggewerkt, kaarsjes aan) kom ik binnen! Helaas zat papa in het buitenland (wist ik niet) die kwam een dag later, hij moest toch echt even van verbazing met zijn hoofd schudden! Bij Sjouk en sil het zelfde uitgehaald! Om het al, toch wel weer fijn om thuis te zijn en iedereen te zien :D

Nu snel werk zoeken voor de komende 2 maanden, centjes verdienen om mijn volgende reizen te bekostigen! Maar eerst eind december lekker een weekje skiën in Oostenrijk! En waar ik daarna uithang....lezen jullie weer op mijn volgende blog! :D

Tot blogs en bedankt voor al jullie leuke reacties!
Liefs xx Jeanine

  • 16 November 2011 - 10:52

    Sillie:

    nou mij verrassen heb je zeker me weeen kwamen nog net niet op gang maar ik ben superblij dat je er weer bent en fijn om te horen dat je ook in zweden op en top genoten hebt:)

    dikke kuss ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uddeholm

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 63010

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: