London en Zweden! - Reisverslag uit Uddeholm, Zweden van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu London en Zweden! - Reisverslag uit Uddeholm, Zweden van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

London en Zweden!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

20 Oktober 2011 | Zweden, Uddeholm

Haha lieve familie en vriendinnetjes! Ik hou zeker van love story’s en happy endings (zolang het maar niet te persoonlijk wordt ;)) dus lieve vriendinnetjes van mij: ik zit NIET in zweden om oude bekende op te zoeken haha. Ik miste Scandinavië een beetje, toch een half jaar gewoond. Misschien voor koukleumen onbegrijpelijk, maar het is er heerlijk!

--> Edinburgh
Ik was zeer ‘nuttige’ informatie vergeten te vermelden in mijn vorige blog: aangekomen in Edinburgh uiteraard op de Jeanine manier, twee rugzakken totaal á 30 kg, geen hostel geboekt en geen idee waar ik was! I LOVE IT! Met goede moed naar hostels gehobbeld. Kon het niet echt vinden (iets minder moed) daarna zat het hostel vol (nog minder moed) vol, vol, vol I HATE IT! Uiteindelijk nog een hostel kunnen vinden met schreeuwende meiden uit Hawaï. Omdat ook dit hostel volgeboekt was ben ik de nacht daarop overgeplaatst naar een mannen kamer. Tja, lijkt leuk tenzij je met twee stinkende Chinezen en een Duitser zit opgescheept, in een kelder, zonder ventilatie. BAM weg illusie om opgescheept te zitten met drie geweldig mooie mannen. Overigens bleek de Duitser erg aardig te zijn, ik kon namelijk winnen van hem met poolen. De Chinezen stonken echt, bah……

--> London
Na een (erûûûgg) lange busreis vanuit Edinburgh aangekomen in London. Geleerd van mijn fouten dus dit keer wel een hostel geboekt! In de spits, met de subway en mijn tassengeweld bleek geen goed idee (leer ik uiteraard ook weer van haha) aangekomen bij het hostel was ik veel te vroeg en mocht ik nog niet douchen. Jeanine stonk echt, bah….Als stinkende Jeanine maar London gaan verkennen. Binnen twee dagen tijd heb ik dan ook (bijna) alles gezien, The Big ben, National Gallery, The British Museum, Convent Garden, The London Eye, Buckingham Palace, ST Pauls cathedral and the Millennium bridge etc etc.
Één avond samen met mijn kamergenoot uit Australië fortune cookies wezen eten in China Town, een borreltje gedaan en nog wat nacht foto’s gemaakt. London in één woord en drie letters: Top!!!
snachts om twee uur vertrokken op weg naar zweden! Wederom een slopende reis: lopen, bus, vliegtuig, bus, trein, bus…..

--> Zweden en werken in Uddeholms Hotel
Om een uur of vier was ik dan eindelijk aangekomen in Uddeholms Hotel. Daar werd ik afgezet met een privé bus. Jawel, de plaatselijke buschauffeur vond het erg leuk (toen alle inzittende waren uitgestapt) om mij kletsend rond te reiden door de omgeving. Ik heb zo een hele tour lang de meren in de buurt gekregen en ben letterlijk met de grote bus voor het hotel afgezet! Nadat hij de woorden: ‘ik hoop dat ik je snel weer zie’ uitgesproken had heb ik toch net iets sneller de bus verlaten dan ik eigenlijk had moeten doen. Die aardige man heeft mij immers helemaal rond gereden en gepraat met zijn beste Engels.

Anyway, in zweden hartelijk ontvangen door de eigenaren. Van de week te horen gekregen dat ze in 2006 mee hebben gedaan aan het programma: ‘ik vertrek’. Dus iedereen die het leuk vind om te zien waar ik ‘nu weer uithang ;)’ hier de link!: http://www.ikvertrek.nl/uitzendingen/familie-naber
Ik werk hier voorlopig als vrijwilliger, dat houdt in dat ik ze help met allerlei klusjes en daarvoor kan verblijven in het hotel en mag genieten van de omgeving!
De eerste weken heb ik vooral wandelingen in de omgeving gemaakt, ook met de hond van de eigenaren. Daarna zijn er nog twee andere vrijwilligers bij gekomen. De dagbesteding bestond toen voornamelijk uit werken en wandelen in de namiddag. De avonden bestaan vooral uit poolen, kaarten, darten en/of pingpongen.

Afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad. Vrijdag wezen eten bij twee schoonmaaksters uit het hotel! Erg gezellig en internationaal: Colombia en Litouwen waren vertegenwoordigd! En Janet (uit Colombia) heeft heerlijk Colombiaans gekookt! Zaterdags zijn we de omgeving (Värmland) van het hotel wezen verkennen. Helaas zat alles wat we konden bezichtigen dicht (de moosefarm en het waterrat) we zijn immers buiten het seizoen maar dat maakte het er niet minder mooi op! Gelukkig was de kerk en de supermarkt wel open! ;) Zondag hebben we afgesloten met een TOPdag! We zijn (op zijn Canadees) wezen kanoën op de meren in de buurt! Zonnetje er bij, varen langs beverburchten en Zweden vanuit de kano bekijken was wederom prachtig! savonds met de eigenaren gebarbecued buiten! Koud maar wel met en voldaan gevoel naar bed gegaan.

Wist je dat:
- Ik een klein klein klein calculatie foutje had gemaakt. Wilde 30 euro pinnen. Maar ik dacht dat dat 2500 Zweedse kronen waren. Heb nu dus 280 euro gepind… domme domme Jeanine
- Ik met Janet uit Colombia brieven ga uitwisselen. Ik schijf in het Spaans naar haar en zei in het Engels naar mij. Zo kunnen we beide onze talenkennis verbeteren!
- Als mijn tandpasta op is dan kom ik naar Nederland.
- Ik heb besloten dat ik stop met reizen als ik meer landen gezien heb dan papa :D :D

Tot blogs!
XX

  • 20 Oktober 2011 - 19:55

    :

    Hey Jeanine,
    leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Uiteraard leer je van de fouten die je maakt. Doen we allemaal ;-) Ben benieuwd waar je allemaal nog meer heengaat!!! Ik ga je zeker volgen.

    Groetjes Brenda

  • 21 Oktober 2011 - 07:13

    Margriet:

    Hé meis,
    Mooie foto's weer!!!
    Begin je nu toch wel een beetje te missen hoor. Je paps is al druk aan het tellen want hij voelt een hete adem in zijn nek hahaha. Volgens mij begin je al aardig bij hem in de buurt te komen met al die landen. Tot gauw XXX mams

  • 21 Oktober 2011 - 09:03

    Opa:

    Is daar voor mij ook nog wat vrijwilligers werk te doen? Dan pak ik nu nog mijn koffers, maar dan niet slapen onder in de kelder.
    liefs van ons X X X

  • 21 Oktober 2011 - 11:15

    Jeanine:

    @ opa --> jaahh kom ook naar Zweden! :)

  • 22 Oktober 2011 - 09:01

    Irma:

    Ha ha ha ha Oh Jeanine wat laat je me toch lachen!
    Het is toch fantastisch voor je om dit te kunnen doen! je bent echt een kanjer!!!
    Een geruststelling voor mama je gaat in ieder geval niet in China wonen!
    Jeanine nog een beetje meer zeuren dan komt Opa echt hoor!
    Lieve schat geniet geniet en geniet maar lekker van het leven en doe voor mama maar een beetje extra tandpasta op je tandenborstel!
    Dikke knuffels uit Barendrecht
    Ps zijn net terug van een weekje Zeeland gaaf hè ja wij zijn ook wereld reizigers!

  • 22 Oktober 2011 - 15:51

    André:

    Hoi, hoi meis, zo je denkt mij te kunnen verslaan :), heel goed van je. Nou ik ben benieuwd of je dat gaat lukken......Heel veel succes. Dikke pakkert

  • 25 Oktober 2011 - 22:09

    Gemma:

    Hoi jeanine, wat een leuk verhaal weer. Ik dacht eens even kijken waar ze is, je bent zo jarig en ik vind het leuk om je vanuit Australië alvast te feliciteren. Hoop dat je nog een meeting hebt met je moeder. Wens je een fijne jarig en alle goeds tijdens je reizen.
    Groetjes Gemma.

  • 01 November 2011 - 21:05

    Gideon:

    Hoi Nichtje, Leuk om je avonturen te lezen. Je bolshoi ballet filmpje is erg leuk.. Gr. uit D'chem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Uddeholm

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 63020

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: