Inverness, Glasgow, Edinburgh! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Inverness, Glasgow, Edinburgh! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Inverness, Glasgow, Edinburgh!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

07 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hoi allemaal!

Jeeeejjj weer veel te lang gewacht om een nieuwe blog te schrijven! Leuk om jullie reacties allemaal te lezen! En Lynn, je hebt helemaal gelijk! Die koeien hier in Schotland zien er heel erg lief uit!
Nu heb ik eindelijk tijd gevonden om weer een blog te schrijven en met schaamrood op mijn kaken moet ik toegeven dat ik alweer in Zweden zit! Sorry dat ik jullie niet allemaal op de hoogte heb gehouden, ik dacht ´dat lezen jullie wel op mijn blog´! Die ik toch wel zeeeerrr regelmatig bij hou ;).

Volgens mij ben ik mijn vorige blog geëindigd bij week dat we de auto gehuurd hebben… wat lijkt dat al lang geleden zeg! Maar de laatste dag dat we een auto gehuurd hebben is niet zo soepeltjes verlopen! In Nederland zijn we namelijk gewend om 24/7 te kunnen tanken. In de Highlands is dit dus niet het geval. Je voelt hem misschien ook wel aan komen, we zaten dus zonder benzine. Met het gevolg dat we (met zijn 5e) 2 keuzen hadden. De eerste was op een lege tank rijden en kijken hoe ver je in de buurt van de B&B komt. De andere was, lopen en hopen dat je een lift krijgt. Uiteindelijk zijn er 3 gaan liften en zijn Sanne en ik gaan rijden. Wonder boven wonder zijn we bij de B&B aan gekomen?! Blij, maar ook met een beetje een schuld gevoel naar de andere toe want die waren immers nog aan het lopen! Wat een herten trouwens op de weg snachts! Mooi maar best gevaarlijk! De volgende dag de auto maar weer bijgetankt en teruggereden. We snappen er niks van maar hij was kapot toen we hem inleverde. Hij wilde namelijk niet meer starten…oeps…..!??

Na deze leuke week met de auto en veel gezien te hebben van Schotland zijn er langzaam een aantal andere hulpkrachten naar huis gegaan. Uiteindelijk was ik nog samen met Chirstel over in The Rose. In de periode zat het nokje vol and ‘we worked our ass off’! Ondanks dat een erg leuke tijd gehad! We hebben geweldige wandelingen gemaakt, daarvan heb ik een paar fotos toegevoegd, met als toppunt de Sulvan. Het stormde zo dat het helaas te gevaarlijk was om het te beklimmen… Ook zijn we nog een keer met Ed de eigenaar van de B&B uit eten geweest en genoten van de plaatselijke krab vangst. Tevens stonden er in de laatste week Lotussen (autos) voor onze deur! Coowl! En zijn we tot slot door locals uitgenodigd op een Schots feestje. Was leuk om een van onze laatste avonden nog mensen uit het dorp zelf te ontmoeten. We hebben de volgende dag dan ook nog met 2 van hun een tocht naar de waterval gemaakt. Ennnn.. heb ik nog even in een ‘verkeerd omgebouwde auto’ mogen rijden :D!

Verder hebben Christel en ik nog getracht een schotse dans te leren, de ‘Fling’…. Zelf denk ik als we zo door gaan dat we volgend jaar mee kunnen doen met de danseresjes op de Higland Games! (probeer wel even het filmpje toe te voegen!) Ook zijn we goed geworden in het pimpen van onze kamer (check foto! :) )

Na afscheid genomen te hebben van de B&B en het leven in de middle of nowhere, soms zonder stroom, internet en water! Zijn we onze reis vervolgend naar Inverness, daar hebben we een nacht in een hostel geslapen en de volgende dag zijn we Nessie (Loch Ness) wezen bekijken. Helaas regende het die dag en het was niet echt spectaculair. Wel zijn we er achter hoe het verhaal met Nessie zit! Er was namelijk een kasteeleigenaar aan Loch Ness, die had een huisdier in de 17e eeuw en dat was Nessie! Jaja, we weten het zeker!!!

Gelukkig hadden we al in de planning staan om naar Glasgow te gaan. Jaaaaahh Eindelijk naar een stad en ze hebben daar zelfs echte supermarkten en winkels…wahalla :D We sliepen bij een gast uit de B&B. Toch leuk dat je tijdens het reizen zo mensen leert kennen! Ze wilde ons zo veel mogelijk van de stad laten zien en we hebben dan ook 2 dagen heerlijk rondgestruind!

Na Glasgow ben ik zelf verder gegaan naar Edinburgh. Daar heb ik in 2 dagen de stad verkend. Wederom zal ik jullie de verhalen besparen over mijn verkenningstochten, musea bezoeken en de mensen die ik heb ontmoet. Anders wordt mijn verhaal zo eentonig ;).. hoop dat mijn foto’s een beetje een indruk geven!

Uiteindelijk heb ik Schotland toch verlaten en zat het Schotland avontuur er op! Het is echt een prachtig land en aardige mensen. Ik zal er in de toekomst zeker vaker heen willen!.

Na Edinburgh ben ik met een 10 uur durende bus rit naar London vertrokken. Hier zal ik de volgende keer wat over schrijven. Ondanks dat ik daar momenteel ook al niet meer ben maar in zweden haha…. Ik schrijf snel weer een blog hoor! (belofte maakt schuld ;))

Liefs Jeanine

  • 07 Oktober 2011 - 16:39

    Margriet:

    Hé kanjer, hier ga je weer een hoop mensen een plezier mee doen hoor, want ze zeuren me gek wanneer je weer eens een nieuwe blog schrijft hahaha. Ben benieuwd of in je volgende blog het verhaal van die aardige Zweedse buschauffeur komt ;) dikke kus mams XX

  • 07 Oktober 2011 - 18:20

    Sten:

    Wow vet zeg die lottussen.

  • 07 Oktober 2011 - 18:29

    Joost:

    Hey nichtie. En wij maar denken dat je door dat monster daar was..... Nee hoor, maar wel leuk om weer wat ven je te lezen. Wat een avontuur weer zeg, maar je hebt toch wel geleerd hoe je moet tanken ??! Zelfs Irma kan het. Ben benieuwd je volgende verhalen. Wel wat spannends hoor anders vinden we het nix. Wij houden wel van thrilers en commedy., maar voor Irma altijd wel met een happy end
    Greetz Joost

  • 07 Oktober 2011 - 19:01

    Sjoukje:

    Heej blij! Zo in Zweden alweer?! haha
    naar oude bekende toe?

    De foto's zien er weer super mooi uit!!!

    Have fun :)

    Liefs, Sjoukje

  • 07 Oktober 2011 - 21:02

    Christel:

    Heeeey meis

    T ziet er goed uit!
    Moet zeggen dat ik je wel een beetje mis hoor.....na 4 weken continu samen zijn hahaa.Ik blijf je volgen;)
    Liefs Crs RETTEKETET!!

  • 08 Oktober 2011 - 07:47

    Annelies:

    Brrr wat koud daar, volgens mij ga je nu ook de verkeerde kant op. Zweden! nog kouder! zou voor je spaans toch ook eens het zuiden proberen!

    Maar heel gaaf allemaal, hoop dat Nick of Lotte later ook zo ondernemend zijn!

    dikke kus uit het lekker warme (27°) Italie xxx

  • 08 Oktober 2011 - 14:31

    Irma:

    Hoi Jeanine,
    Ik kan je niet meer volgen hoor,heb ik iets gemist is er iets wat je naar zweden trekt!!
    Je weet ik hou van love story's en happy endings.
    nou kanjer ga jij maar lekker in de sneeuw stampen,hier kunnen ook inmiddels de houtblokken op het vuur! en die 27 graden in Italie komt vast uit een hele dikke duim,nog ff en ze kunnen daar de heuvel niet meer af!
    Ik hoor nog wel wat de ware reden is waarom je in Zweden zit!! je weet je tante kan je alles vertellen hoor!
    dikke kus Irm xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Oktober 2011 - 16:26

    Sillie:

    heeejjj tante nine:)
    wat een mooi verhaal weer en het kan er idd ook aar weer 1 overkomen moet ik die kleine straks nou echt gaan vertellen dat je vergeten was te tanken.....:P beter idee je doet t zelf maar kan die me ook niet kwalijk nemen dak aan je ben blijven plakken hahaha:D maarre toppie meis ziet er allemaal weer goed uit die foto's en dat dansen gaat je vast nog brengen idd!!! nou heel veel plezier ennuh mocht je je bekende tegen komen doe um de groeten;)

    tot snel dikke kusssss jeroen, silll en ukkie

  • 14 Oktober 2011 - 05:53

    Berto:

    Hoi. Ziet er allemaal prachtig uit. Ik geniet op afstand een beetje met je mee. Mooi die "schapauto's " Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 20879
Totaal aantal bezoekers 63010

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: