Schotland! - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Schotland! - Reisverslag uit Lochinver, Verenigd Koninkrijk van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Schotland!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

08 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Hiya!

Mijn blog, waar moet ik dit keer beginnen? Geen verhalen over Finland, rendieren, husky honden, -30 en een overvloed aan sneeuw..…maar over Schotland de natuur, zeehonden, Highland games, doedelzakken en kilts!

-In Scotland, there is no such thing as bad weather. Only the wrong clothes. Billy Connolly-

Right! Bepakt met paraplu, regenjas, rain cover voor mijn backpak en een gele regencape naar Schotland. Immers een goede voorbereiding is het halve werk. Maandag ochtend vroeg vertrokken vanuit Schiphol naar Edinburgh. Aangekomen op het vliegveld in Edinburgh heb ik een schots stel ontmoet. Die hebben hun vakantie doorgebracht in Nederland en nu kom ik als Nederlander hun landje bezoeken! De (prachtige) busreis ging naar Inverness, de hoofdstad van de Highlands. Aangekomen in Inverness ben ik op zoek gegaan naar een hostel. Ik had geluk, het laatste bed was voor mij joehoe! Samen met een kamergenootje uit Kroatië Inverness ingelopen en uit eten geweest.

De volgende ochtend ontbijtje geregeld in de stad en vervolgens de bus gepakt naar Lochinver. Helaas kon ik dit niet in één dag bereizen. Lochinver is namelijk een klein vissersstadje in het noorden van Schotland, 300 inwoners en bijna onmogelijk met het openbaar vervoer te bereiken. Hier staat dus de B&B waar ik voorlopig verblijf en werk. In de B&B werken nog 4 andere mensen, toch leuk dat er nog een beetje gezelligheid is in de middle of nowhere! Maar goed, de busreis! de bus veranderde onderweg van een publieke bus naar een schoolbus. Er komt namelijk maar één keer per dag een bus in Lochinver en iedereen moet dan mee, dus ook de schoolkinderen! Ik kon dus genieten van alle Schotse schoolkinderen netjes in uniform. Toch vind ik het nog steeds dapper van deze kinderen dat ze bijna 4 uur op een dag reizen om naar school te gaan (als het voor sommige kinderen al niet meer is!)

Wat verder nog wel echt tof was, was het rijden op de Harley (naja, achterop zitten dan) van Ed, de eigenaar van de B&B. We zijn naar een haventje (Kylesku) gereden en hebben daar een muffin gegeten en een kop thee gedronken.

De dagen daarna hebben we besloten om met een aantal mensen een auto te huren. Het openbaar vervoer is in dit noordelijke puntje van Schotland niet vanzelfsprekend en omdat we graag wat meer willen zien leek dit ons een leuke optie! Ik zal jullie niet vermoeien met alle verhalen over de mooie natuur hier, dus ik plaats wel foto’s bij dit verslag om een indruk te geven! Maar om toch nog even kort te vertellen wat we tot nu toe gedaan hebben:

Dag 1 & 2 – Hebben we overnacht in het Lazy Duck hostel. Wat super schattig was. Er zaten nog een stel Engelse die ons verblijdde met haardvuur en gitaarspel! De dag daarna zijn we naar de Highland Games gegaan, de Braemar Gathering. Dit is een van de bekendste Highland Games in Schotland, De Koninklijke familie is hier ook elk jaar aanwezig (alleen hadden wij er geen zin in om er op te wachten :))
Dag 3 – Hebben we een lighthouse in het plaatsje Stoer bezocht.
Dag 4 –Hebben we een sight seeing tour richting het noorden (Durnes) gedaan en gestopt bij verschillende mooie strandjes.
Dag 5 – We zijn naar een Whiskey distillery geweest.
Dag 6 – Zijn we naar Kylesku (haventje) gereden om vervolgens bij een oud vrouwtje terecht te komen die heel goedkoop boeken verkocht. Ook had ze een home bakery en allerlei lekkers gebakken! Vooral die boekverkoop… ik heb op dit moment 10 leesboeken liggen, wederom weer een waarschuwing dat ik nooit en ten nimmer alleen losgelaten moet worden in een boekenwinkel.

Verder nog….
* Ik ben wezen vissen…niets gevangen, op wat zeewier en een poging om een kwal aan de haak te slaan na. Binnenkort nog een keer een poging wagen!
* We zijn naar de bioscoop geweest! Jawel naar de bioscoop in Lochinver! Dit gaat wel iets anders dan bij ons want er komt 1x in de 8 weken een bus die van binnen het interieur heeft van een bios om de mensen van Lochinver te vermaken. Je moet je voorstellen dat de bios DE happening is van het dorp en nu dus ook een beetje van ons!
* Het lijkt hier op die serie ‘men in threes’ alleen mis ik de mooie mannen nog….
* Ik vergeet foto’s te maken, volgende keer probeer ik de zeehonden en de herten in de voortuin op de foto te zetten!
* Je wordt hier geterroriseerd door midgets. Stekende vliegbeesten die kleiner zijn als muggen.

Tot blogs en volgende keer wat sneller, ik ben nu maar iets(iepietsie) te laat hihi :)

xx en liefs uit Schotland!

  • 07 September 2011 - 22:54

    Sietske:

    Hee chick,

    Wat super kick! Al weer de eerste ervaringen op gedaan :) Echt gewoon huizen in the middle of nowhere! Weten de toeristen het B&B wel te vinden? Ben je met de mensen van het B&B weggeweest? Ben blij dat je je vermaakt! Geniet er maar van :) (Hier in NL had je niet willen blijven... baan zoeken is een hel!)

    xx

  • 08 September 2011 - 06:17

    Betty:

    Wat een super gave foto's!! Vet mooi daar. En tja aantal bekende zaken: flinke rommel op de kamer, loslaten in een boekenwinkel idd niet verstandig en die mooie mannen ontdek je vanzelf wel :P:P

  • 08 September 2011 - 07:03

    Steffie:

    Heey Jeanine! Leuk verhaal ;) Je vermaakt je al weer goed! Echt leuke foto's! Veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende blog! Succes met het lezen van je boeken! ;)

    Groeten,
    Steffie

  • 08 September 2011 - 08:39

    Svenja:

    Hey meid,

    Wat super toch dat je dat je daar gewoon ff alleen heen gaat!!!
    Echt een mooie omgeving!! Alleen... doet het me wel denken aan een horrorfilm die ik laatst heb gezien, zo afgelegen :P
    Gelukkig vermaak jij je overal ;) En dat vissen... je zult vast en zeker wel wat aan de haak slaan :p
    Wacht op je volgende blog!!

    Xxx

  • 08 September 2011 - 09:35

    Astrid:

    Haa meid!

    Gelukkig heb je het goed naar je zin :D! Leuk om te horen wat je allemaal aan het doen bent. Erg mooie foto's. Natuur is inderdaad erg mooi in Schotland :)! Pfoe krijg ook zin om weer weg te gaan hier haha.

    Geniet er van!

    Liefs.

  • 08 September 2011 - 11:27

    Annelies:

    helemaal toppie, geniet er maar lekker van, doen wij hier ook van het mooie weer (ha ha) leuk dat je weer begonnen bent met schrijven. zal je volgen

    veel plezier, Annelies

  • 08 September 2011 - 15:04

    Margriet:

    Ha meis, eindelijk tijd gevonden om je blog te schrijven :)! We zijn er blij mee hoor en zeker met die mooie foto's.
    We bellen gauw weer! Dikke pakkerd XX mams

  • 08 September 2011 - 17:28

    Joost En Irma:

    Hey Jeanine,
    Oh wat heerlijk om je leuke verhalen weer te lezen,had ze toch een beetje gemist! je bent de deur nog niet uit en je hebt alweer leuke mensen ontmoet gaaf toch!nou meid neem het er maar van want het is zo te zien een prachtig land! Ik zou er ook heel graag eens naar toe maar kom jij eerst maar met je leuke verhalen. Dikke knuffel Irma xx

  • 08 September 2011 - 22:20

    Oma.:

    hoi Jeanine, Wat ben jij weer aan het genieten in dit mooie land. Het is heerlijk om zo,n ondernemende kleindochter te hebben, en zo mee te kunnen genieten van de mooie natuur foto,s.Moet je ook nog wel werken? Of is het alleen maar leve de lol. maar meisje geniet maar lekker. Heel veel liefs van je oma, en een dikke knuffel.

  • 09 September 2011 - 06:51

    Sillie:

    he lief, knap, mooi en avontuurlijk dinnetje van me!!! ik heb natuurlijk alweer de grootste heimwee naar u en tel de dagen dat je weer terug bent hahaha:P maarre je bent alweer goed bezig zo te lezen ----> me is very proud of you!!! het lijkt idd op men in trees ahh en die knappe man komt binnenkort vast n keer aangeslingerd uit n boompje wel zonder kilt hoop ik:P heb je er btw al onder kunnen kijken dat was 1 van je missies toch?!? nou meid heel veel plezier nog en we spreken elkaar snel weer!!!

    dikke kus je fanclubje uit zevenaar

  • 09 September 2011 - 11:46

    Jolijn:

    Hee Janine!
    Wat leuk om je blog te lezen! En wat een fantastische foto's heb je gemaakt.. Ziet er goed uit! Leuk dat je al zo snel mensen hebt leren kennen. Veel plezier en geniet ervan!!

    Liefs, Jolijn

  • 10 September 2011 - 10:57

    Anke:

    Hee meis!

    Zo te zien vermaak je je er prima! Haha je kamer, heel verrassend! Hoe snel had je dat voor elkaar, binnen 5 minuten ;). Heel veel plezier nog! En we spreken elkaar wel weer op fb!

    xx


  • 10 September 2011 - 15:05

    Lynn:

    he jeanine,
    ik heb ook je foto's gezien,
    wat een leuke koeien hebben ze daar zeg! heb je het leuk daar? het ziet er heel erg leuk uit.
    groetjes lynn

  • 14 September 2011 - 11:37

    Giny En Jan Hagen:

    Dag Jeanine
    Wat leuk om je verslag te lezen en wij herkennen jouw verhalen over de prachtige natuur en het ongecompliseerde leven daar in de hooglanden Geniet maar
    Lieve groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Lochinver

Reizen door Europa

Recente Reisverslagen:

30 Maart 2012

Van Noorwegen naar Oostenrijk naar Nederland

16 Februari 2012

Hoogte en dieptepunten….

09 Februari 2012

Klusmuts!

03 Februari 2012

Noorwegen

14 November 2011

Nee nee, ik ben geen eland! Ben weer in Nederland!
Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 1181
Totaal aantal bezoekers 62980

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: