Finland! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu Finland! - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

Finland!

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

23 Juni 2010 | Nederland, Nijmegen

Hallo!

Zoals jullie misschien al wisten zullen jullie per half augustus een klein halfjaar van mij verlost zijn (wat een opluchting moet dat voor sommige zijn)

Ik heb het namelijk in mijn hoofd gehaald om een half jaar in het buitenland te gaan studeren en wel aan de JAMK University of Applied Sciences. Helaas voor degene die denken dat ik dan eindelijk verstandig ben geworden en aan de uni ga studeren. Het is gewoon een HBO instelling, ze noemen het alleen maar University! Raar maar waar.

Dit hele gebeuren is gelegen in Jyväskylä, ja je leest het goed Jyväskylä! Over de uitspraak ben ik het nog steeds niet eens met mezelf. Maar dit oord is gelegen in centraal Finland. Kou kleum nummer 1 vertrekt naar Finland. Maar ik heb er zo veel zin in!

In dat halfjaar ga ik daar ook nog wat nuttigs doen, ik ga daar een aantal vakken volgen voor mijn minor (vrij keuzegedeelte in je opleiding, voor de niet studenten onder ons)

De vakken zullen zijn: Management of accomodation services, improve you english (kan ik mezelf ook een beetje verstaanbaar maken daar ;)) real estate business, business cultures en technical drawing and CAD (ik ongeleid projectiel die technisch gaat tekenen, ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken)

Op dit moment ben ik nog erg druk met de voorbereidingen, formulieren die getekend moeten worden, vlucht die geboekt moet worden, learning agreement die veranderd moet worden etc etc.

Het goede nieuws is dat ik al wel een kamer heb! En nu ga ik jullie allemaal jaloers maken er zit een sauna bij! Ik denk dat ik wel weet waar ik van de winter zit ;)

Maar voordat ik vertrek over een kleine 7 weken ga ik eerst nog even lekker vakantievieren hier in Nederland!

xx

  • 23 Juni 2010 - 12:46

    Anke:

    Woehhhhhhhh wat spannend allemaal!! Ik kom je zeker wel een x opzoeken hoor. Dus je bent niet een half jaar van mij :D

  • 23 Juni 2010 - 14:52

    Carmen:

    Super leuk!!! Ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben en hoe het met CAD tekenen gaat:P hahah!
    (K)

  • 23 Juni 2010 - 17:42

    Irma En Joost:

    Hey nichie,

    Wat een avontuur zeg en of all places: Finland. Koud maar wel een mooi land. We gaan je zeker volgen en Suc7 of zo als de Finnen zeggen Jsüksjeuvenmönde

    groetjes uut Boerendrecht

  • 23 Juni 2010 - 18:55

    Monique & Gideon:

    Hoi Jeanine,

    Wat een leuke uitdaging! Het is in de winter een vreselijk mooi land (als je een gebreide onderbroek aan hebt). Die sauna hebben ze natuurlijk niet voor niets. Geniet van dit avontuur. Gr. Monique & Gid.

  • 23 Juni 2010 - 20:29

    Opa En Oma:

    Het is toch geweldig dat dit allemaal mogelijk is.We gaan iedere dag kijken hoor. En dat CAD-tekenen is geen probleem voor jou hoor.
    liefs van ons opa en oma

  • 24 Juni 2010 - 06:00

    Astrid En Werner:

    O, wat ben jij toch een stoere meid,lekker met je blote billen door de sneeuw en dan de sauna in..hihi.
    Maar schrijf maar veel kunnen we je goed volgen hoe het is in Finland. Alvast heeeel veel suc6 maar we zullen je nog wel zien neem ik aan.
    Groetjes van ons 3tjes

  • 25 Juni 2010 - 17:20

    Sillie:

    lief lief lief dinnetje van mij. Wat een mooi verslag!!! off course vind ik t niet leuk dat je gaat want dan moet ikkuh jou toch wel heel erg missen:'( en dan kan ikkuh jou niet zomaar bellen als me n problem heeft, sterker nog jij kan mij 's ochtends om 6 uur niet meer bellen wanneer der weer is 1 voorbij is komen lopen als je snap wak bedoel hahaha:P maar ondanks dat ik jou heeeeeel heeel heeel erg ga missen wens ik jou wel heeel veeeel succes en komen sjaak en ik ffkes langs om de sauna in te duiken en rendiertje rijden:D

    dikke kusss mij

  • 26 Juni 2010 - 14:00

    Sjoukje:

    Blij,
    Helemaal gaaf :D
    Ben benieuwd naar welke verhalen je er allemaal op gaat zetten, want dat beloofd wat hihihi
    Sil en ik komen je op zoeken in de herstvakantie:D Want van die sauna worden we idd jaloers(A) In ieder geval veel succes & ga je missen!

  • 27 Juni 2010 - 17:19

    Margriet:

    Tja na al die enthousiaste reacties van iedereen kunnen wij natuurlijk niet achter blijven :). Lieve schat wij zijn super trots op je dat je weer zo'n bijzondere uitdaging aangaat. Wat dat betreft ben je absoluut geen saaie dochter voor ons :)Wij zijn er van overtuigd dat je weer een heleboel leuke mensen gaat ontmoeten daar in Finland en zelfs in het engels kom jij er daar wel uit! We gaan je verschrikkelijk missen, maar we komen je opzoeken hoor en we hebben ook altijd de telefoon nog! Maak er een mooie tijd van lieverd! Dikke kus paps en mams

  • 13 Juli 2010 - 14:30

    Vera:

    Wel op tijd terug voor Carnaval toch?:D

    Heeel veel plezier meid, gaat vast goed komen!
    Lebbert!

  • 03 Augustus 2010 - 21:23

    Margreet:

    Jean!!

    Wat superleuk dat je naar Finland gaat! Ik ga zeker weten je verhalen volgen! Ik zit momenteel in Italie als aupair :D
    Wat een reizigers zijn wij toch ;)

    Liefs uit Rapollo!

  • 12 Augustus 2010 - 19:58

    Nicole:

    Heel veel plezier en succes! geniet ervan daar.. en mochten we geen reisverslagen online zien dan weten we dat je nog steeds in die sauna zit (waar ik heeel jaloers op ben! ;))

    Succes de laatste dagen..en sterkte met afscheid nemen ;)

    Have fun!!!

    Liefs Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 63015

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: