en ik vlieg, vlieg, vlieg.... vliegtuig issues - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu en ik vlieg, vlieg, vlieg.... vliegtuig issues - Reisverslag uit Helsinki, Finland van Jeanine Blij - WaarBenJij.nu

en ik vlieg, vlieg, vlieg.... vliegtuig issues

Door: Jeanine

Blijf op de hoogte en volg Jeanine

16 Augustus 2010 | Finland, Helsinki

Jaaaa! gearriveerd in Finland!

Vanochtend vroeg door mams, Neal, Sil en Sjouk uitgezwaaid op Schiphol. De vlucht was een hele happening . Ik had de mazzel dat papa nog een boel vliegpunten heeft dus dat ik in de Business Class mocht reizen, Zo fijn om s ochtends vroeg geen schreeuwende kinderen om je heen te hebben maar alleen 2 stille zaken mannetjes. In totaal zaten we dus maar met zijn 3e, heten de stewardessen via de intercom iedereen welkom in het vliegtuig en met name hun 3 ‘waar ik schijnbaar ook even onder viel?!’ elite frequent flyers. Ik schoot bijna in de lach, zoiets kan ik niet serieus nemen. Wilde dus op gaan staan en even voor het volle vliegtuig gaan buigen. Gelukkig kwam ik op tijd bij zinnen en bedacht ik me dat de rest dat wel eens niet zo grappig zal vinden

Vervolgens kreeg mevrouw Blij (ja, dat was mijn naam gedurende de 2,5 uur) een uitgebreide maaltijd. Toen ik al dit geweld naar binnen had gewerkt was ik toch van mening dat ik even moest vertellen tegen de steward (is dat de naam voor een mannelijke stewardess?) dat ik het allemaal erg luxe vind. Waarop meneer de steward vriendelijk knikte en mij a.k.a. mevrouw Blij van alles over Helsinki begon te vertellen.

Maar goed dit was nog niet alles. We kregen een privé voorstelling van een stewardess waar je je zwemvest kan vinden en hoe je gordel om moet etc. Waarvan 1 van de meneertjes het nodig vond om erg ongeïnteresseerd te kijken en zijn tijd dat met het verhaal verloren zal gaan op te vullen met in zijn neus graven. Met verbazing heb ik gekeken,meneer kreeg zijn snotje er niet uit en hij is vervolgens wel een minuut bezig geweest om het er uit te krijgen, met gevolg dat zijn vinger er zeker bijna tot aan het 2e gewrichtje in verdween! Denk dat het snotje erg hoog in zijn neus zat…. Uiteindelijk was de stewardess klaar en meneer zijn missie was ook geslaagd.

Ben op dit moment in Helsinki en zal hier 3 dagen blijven. Siets die komt vanavond ook in Helsinki aan en gaan we in die 3 dagen hier de stad is verkennen. Volgens mij is er voldoende te zien. Het weer is hier overigens erg lekker! Mijn dikke kleren uit het regenachtige Nederland kan ik dus weer inruilen voor hempjes! A.s donderdag reis ik door naar Jyväskylä om daar de rest van het halve jaar door te brengen.

Lieve allemaal, houden jullie mij ook een beetje op de hoogte van de verhalen in Nederland? Wil natuurlijk wel een beetje bij blijven!

En voor iedereen die zaterdag bij de BBQ was, vond het erg gezellig en nogmaals bedankt voor jullie lieve cadeautjes!

Liefs Jeanine

  • 16 Augustus 2010 - 19:13

    Irma:

    Hoi humoristisch nichtje van me. Ik kan die man met het snotje maar niet uit mijn hoofd krijgen. Vlieg je business class helpen ze die man niet even! Fijn dat je nog even wat leuke dingen gaat doen voor dat je gaat studeren. Nou meid geniet ervan zolang het kan!dikke kus van allemaal. Liefs Irma xx

  • 16 Augustus 2010 - 20:56

    Roos Wolfs :

    Je hebt een goede reis gehad naar Helsinki, zo te lezen. Wanneer reis je door? Hoop voor je op fijne woonruimte en mensen.
    Fijne tijd,
    Roos

  • 17 Augustus 2010 - 12:01

    Opa En Oma:

    Hoi Jeanine, Fijn dat je zo'n gezellige reis hebt gehad. Nu lekker nog wat rondkijken in Hesinki.En dan op weg naar je vaste bestemming.De dagen zijn lekker lang(en om je wat op te peppen)die worden nu snel korter en korter.
    Ga lekker genieten en doe je best daar. Ook liefs van ons X X

  • 17 Augustus 2010 - 13:35

    Sjoukje:

    Aah je bent niet verhongerd aan boord mevrouw blij!
    Veel plezier in Helsinki! geniet nog van je laatste daagjes voor dat de school begint.

    kuss
    Sjouk

  • 17 Augustus 2010 - 14:01

    Margreet:

    Hoi Jeanine!

    Wat een geweldig verhaal en vooral van die meneer met dat snotje!
    Veel plezier en geniet er lekker van meid!
    Xmargreet.

  • 17 Augustus 2010 - 17:33

    Steffie:

    Heeey,

    Mooi dat je een goede reis hebt gehad, mevrouw Blij. Het klinkt erg grappig. Ik wens je veel plezier in Finland en geniet ervan. De bbq was zeker geslaagd. Ik hou je site in de gaten.

    Liefs,
    Steffie

  • 17 Augustus 2010 - 17:41

    Sillie:

    geachte mevrouw blij
    wat fijn dat u een zeer fijne en plezante reis hebt gehad met idd een steward en meneer snottebel niet te vergeten. Had even gezegd dat ie een kaartje had moeten sturen toen die het hoogste punt had bereikt hahaha:) nou meiske ik hou je idd op de hoogte ennuh jij mij ook he met daddy a la de finskies:D nou schat laat ze daar maar is even zien wie mevrouw blij is en zet um op!!!! dikke kus sillie

  • 18 Augustus 2010 - 20:09

    Astrid:

    Hoe was Helsinki? De moeite waard om er een keer naar toe te gaan? Succes morgen met je trip naar.. diemoeilijkeplaats ;). Ben benieuwd hoelang de reis duurt!

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Helsinki

Jeanine

Actief sinds 12 Mei 2010
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 63018

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2011 - 18 Maart 2012

Reizen door Europa

15 Augustus 2010 - 22 December 2010

Studeren in Finland!

Landen bezocht: